Bakslag & comeback

Ja det där med bakslag är ju något som man fått berättat för sig, läst om och som man trodde at man var förberedd på, men ändå blev det totalt besvikelse när det hände... Det var baksida lår som fick sig en törn på gymet, kanske någon liten bristning då man är svagare på baksidan just för att det är där det nya korsbandet kommer från. Det var en märklig känsla att knät blev bättre och bättre men jag själv gick allt sämre pga att det gjorde ont i baksida lår!
Detta är som sagt väldigt vanligt och inget att egentligen behöva stressa upp sig över me min reaktion blev att jag blev rädd och väldigt försiktig samtidigt som jag oroade halv ihjäl mig.. Som grädden på moset var min sjukgymnast på semester och det dröjde nästan 10 dagar innan jag skulle träffa henne. Smög omkring på gymet, rädd för att det skulle göra ont, satt stilla med is och högläge hemma och där i mellan var jag lite deppig.. När jag äntligen fick träffa min sjukgymnast igen så försökte hon få mig att inse att det var okej att andas, att benet höll och att jag inte skulle vara så jäkla rädd hela tiden.. Jag tror att de peppande orden där på gymet en måndag morgonen var vändingen för min rehabträning för efter det så kom den "gamla" Andréa tillbaka och jag fick bättre fokus, mer jäkla anamma och vågade mer och mer - fantastiskt skön känsla!!


Status just nu, drygt fem veckor efter operationen är att just det där bakslaget är avvärjt, det lär säkert komma fler, men för tillfället är jag supertaggad på att gå till gymet, idag fick jag till och känna på hur det var att svettas lite och jag har en känsla av att jag kanske, kanske kommer att vakna upp med träningsvärk imorgon, ååhh hoppas verkligen att den känslan stämmer!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback