Paris, je t'aimes!

Alltså jag vet knappt hur jag skall beskriva denna underbara helg i min favoritstad, den har varit magisk och jag har varit så glad, nöjd och lycklig. Kom på mig själv med att gå och småle för mig själv när jag strosade runt på nyupptäckta gator, långt från turistvimlet och bara tog in alla blommor, fina balkonger och dofterna av vår. Min helg har innehållit en hel massa och det kanske är svårt att få med allt men jag skall försöka. Och innan ni läser vidare så måste jag bara säga att har ni inte varit i Paris, åk dit, och har ni redan varit där, åk dit igen!! Jag upptäcker nya saker för varje dag jag spenderar där och jag blir nykär varje gång jag kliver ut på Paris gator. Det jag har fyllt mina dagar med är bland annat:

  • Fikat på Starbucks, denna underbara Caramel Macciato!
  • Upptäckt nya kvarter
  • Strosat i butiker, provat kläder och shoppat 
  • Köpt lösgodis på Champs Élysées för 20kr/hg
  • Ätit sushibuffé
  • Suttit i parken vid Louvren och tittat på folk
  • Tagit massa fina bilder på "Kärleksbron"
  • Promenerat i vackra Montmartre
  • Joggat längs med Seine och i parken bakom Eiffeltornet - magisk start på dagen!
  • Ätit världens godaste sallad 
  • Insett att det är svårt att gå vilse i Paris, känner mig mer och mer som hemma 
  • Skrattat tillsammans med mina tjeckiska vänner
  • Promenerat otaliga kilometrar längs med Paris gator
Jag längtar redan tillbaka till Paris och nästa besök kommer förmodligen att bli ännu mera magiskt då det kommer att bli tillsammans med fina vänner. Jag skall göra mitt bästa för att visa upp "mitt Paris" och jag tror att vi kommer få en underbar tid - bara 4 veckor kvar nu <3
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback