Ugnsbakad pestolax

Hittade det här receptet online men som vanligt så ändrar jag lite beroende på vad som finns hemma och vad som erbjuds i de franska mataffärerna (får improvisera en aning då utbidet inte riktigt är som i Sverige). Det här blev helt klart en favoritmåltid!
 
Det här behöver du:
- Laxfile i portionsbit (de som finns i 4-pack i frysdisken körde jag på)
- Pesto (jag köpte en pestosås som är till för pastasås tror jag)
- Riven ost
- Sötpotatis
- Salt & peppar
- Sallad (ta vad som finns hemma och blanda ihop till en god sallad)
 
* Tina laxen och lägg den sedan i en ugnssäker form. Salta och peppra innan du täcker ovansidan med pesto. Strö över riven ost.
* Skala sötpotatisen (kan även ätas med skalet på) och skiva i tunna skivor. Salta och peppra och lägg den bredvid laxen i en ugnssäker form. 
* Tillaga detta i ugnen ca 15 min
* Blanda ihop en härlig sallad och servera till
 
Är en fantastiskt lättlagad lunch som sköter sig själv - perfekt att stoppa in i ugnen och sen hoppa in i duschen efter träningen så är lunchen färdig när du är färdigduschad!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback