Stella Calais-Sens: 3-0

Precis som rubriken säger så vann vi säsongens första match och jag är väldigt stolt över mina lagkamrater som kammade hem 3 poäng igår kväll. Eftersom det var första matchen på min nya hemmaplan så hade jag ingen aning om vad som väntade men det visade sig blir riktigt bra :)

När min roomie gjorde sig redo med matchtröja, packade träningsväskan och fixade matchfrisyren så satte jag på mig smycken, boots och kavaj - en något annorlunda uppladdning, men men. Begav av oss mot hallen där det blev lite snack innan matchen och sen en något rörig uppvärmning och klockan 19.00 var det äntligen dags för matchstart! Vi krossade dem i första set med 25-13 och även andra set var ganska bekvämt då det blev 25-19. Sen kom den hatade 10 min pausen och jag som inte hade något bättre för mig räknade ut att de tagit 6 poäng mer i andra set jämfört med första och skulle det fortsätta innebar det att motståndarna skulle ha 25poäng i tredje set (gäller att hitta nått att roa sig med när mani nte får spela...).... Tjejerna inledde starkt med en 5-0 ledning med tappade sedan pga mycket egna misstag och vi låg riktigt illa till i slutet.. plötsligt stod det 25-25 men när Mischa vann ett anfall och motståndarna slog ut matchbollen så var lyckan totalt, vi vann sista set med 27-25 och matchen med 3-0!! Jag fick alltså rätt, motståndarna tog 25 poäng i sista set men vad gjorde det när vi tog 27? ;)
 
Efter matchen blev det lite vanligt mingel och sedan festade vi till det på baguette och öl. Ingen riktig middag som vi hade i Vannes men det gjorde inte så mycket, innebar snarare att vi kunde bege oss hemåt tidigare :)
Resten av kvällen spenderades hos två av tjejerna där vi firade segern med öl, sangria, snacks och "never ever have I ever" - en lyckad kväll helt enkelt :)
 


1) Erika & Ivana poserar 2) Claire, Ivana, Kloé & Matilde
 


3) Tränaren Lilia håller tiden på uppvärmningen 4) Geri in action



5) Kollektiv uppvärmning 6) Line up och redo för matchstart!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback