Nya skor?

Utanför Calais, precis bredvid stället där vi gymmade idag så ligger vår stora outlet, typ som Freeport och med en massa butiker med bra outletpriser. Jag är på jakt efter nya löparskor och promenerade in i Asics butiken och styrde mot herrhyllan. Ingen framgång där men gick då vidare till dammodellerna bara för att drömma mig bort till rosa skor och härliga mönster som jag inte minns när jag hade senast.. Och då plötsligt uppenbarade sig min modell av löparskor i rosa, i storlek 44 och lyckan var total!! Provade dem och dansade runt där i butiken med världens största leende på läpparna :D
När jag skulle betala byttes dock leendet ut mot en fundersam min då försäljaren sa att om jag hade inlägg som byggde upp min hålfot så rekomenderade han skor som var neutrala, alltså utan pronationsstöd på insidan för han menade då att det skulle bli "dubbelt upp". Jag har aldrig hört detta innan och dessutom spelat med den här modellen av skor sedan november 2011 och med den här typen av skor sen tiden i Sollentuna, alltså i över 7 år :S Men tänk om det är skorna som bidrar till min onda ländrygg, mina ömma fötter och mina knäproblem som kommer och går - hemska tanke! Jag bestämde mig ändå för att köpa skorna och ta med dem till min läkare som fixar inläggen i morgon och prata med honom och prata med vår fysio på onsdag när jag ska dit för att se vad de säger. Om de säger att det är en dålig skor för mig så är Erika första på tur att köpa dem så det är ingen större skada skedd förutom att jag kommer sakna mina fina rosa skor..... Någon av er läsare som har kunskap inom detta eller hört något liknande?
 

Här har vi de fantastiskt fina, ROSA, skorna <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback