Dagens lunch - Tonfiskbiffar

När man tränar mycket är det viktigt att få i sig protein och jag är ganska dålig på att ställa mig och tillaga ex fisk så därför är tonfisk i burk en av mina favoriter. Dock tycker jag det är svårt att vara kreativ med recepten kring tonfisk och brukar oftast bli samma tonfiskpasta eller tonfiskröra. Därför blev jag jag nyfiken när jag hittade ett recept på tonfiskburgare så detta testades idag och måste säga att resultatet blev över förväntan!
 
- 1 burk tonfisk (olja eller vatten spelar ingen roll)
- 1 ägg
- 3-4 msk mjöl
- kryddor (jag körde på salt, peppar & paprika)
 
Blanda ihop allt och gör sedan 3 burgare som du steker. Börja på ganska hög värme så de får fin stekyta och sänk sedan värmen. Jag åt detta tillsammans med en stor sallad och lite smaksatt creme fraiche - fantastiskt gott och nyttigt :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback