Bananpannkakor - favorit i repris!

Först ut bland recepten är mina absoluta favoriter - bananpannkakor!

Förra veckan hade jag lite tid över så gjorde pannkakor och frös in vilket jag var oerhört tacksam över i måndagskväll när jag kom hem från träningen kl 22.00 och var tokhungrig och allt för trött för att laga något. Jag tycker bananpannkakor är perfekt mat att äta efter träningen, särskilt om det är sent då det inte är så "tung mat" och jag sover utan problem efter en sådan måltid :)
 
Recept på dessa godingar:
 
Pannkakor
2 ägg
1 banan
- Mixa det till en slät smet och stek i lite smör/olja
 
Sås
Grekisk yoghurt/kvarg
Frysta hallon/blåbär
Vaniljproteinpulver/Vaniljsocker
- Blanda allt och välj själv om du vill mixa det till en slät sås eller om du vill ha bärbitar i
 
Fruktsallad
Melon
Vindruvor
Persika
Plommon
Kiwi
- Det var det jag hade hemma :)

Dessa pannkakor är också väldigt goda med jordnötsmör till - och köper ni ekologiskt, osaltat så är det faktiskt ganska nyttigt också!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback