Time flies

Nu är ytterligare en dag här i Calais snart slut och det är helt galet hur snabbt tiden går egentligen. Jag har bott i Calais i 3 månader, om drygt 4 veckor kommer jag hem till Sverige för ett långt och härligt jullov och om drygt 6 veckor är det ett nytt år och hela 2013 har plötsligt svischat förbi. "Time flies" är verkligen ett uttryck som jag börjar förlika mig mer och med ju äldre jag blir!

Idag började jag dagen med en morgonpromenad vid havet, var härligt väder men kallt som tusan och jag har hört att vi ska få minusgrader här i veckan, brrr! Efter en kort tur till Lidl för lite shopping var det dags att riva av veckans första träningspass i form av en timme på gymet. Blev ett bra pass och jag kunde öka i roddmaskinen vilket alltid känns bra då det är en övning jag varit så svag i tidigare! Även frivändningarna och marklyften kändes bra idag men det är lite surt att vi inte har något bra golv så jag vågar inte maxa i frivändningarna då jag är rädd att golvet går sönder om jag släpper stången när jag inte orkar mer.

Testade ett nytt sushiställe idag för lunch då vårt favoritställe var stängt men detta kom inte i närheten av det andra så det blir nog inget mer besök där. Nog för att det var gott men det andra är både godare, fräschare och har trevligare personal :)

Resten av dagen har jag spenderat på hemmaplan med att laga lasagne (lax- och spenat som tyvärr blev lite torr), plugga franska, skriva vykort, hade en kompis här på fika och nu laddar jag för att klockan skall slå 21.00 så jag kan krypa ner i sängen och titta på "Ensam mamma söker" - veckans höjdpunkt! Blir en tidig kväll idag då det väntar två tuffa träningspass imorgon. Den här veckan är otroligt viktig för oss då vi bör vinna på lördag så det är fullt fokus som gäller nu - go hard or go home!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback