Middagsdejt nr.3

Igår var det som sagt min tur att vara värd för den franska versionen av "halv åtta hos mig". Kan redan på förhand säga att det inte är så mycket prestige i det, inga poäng och inte så mycket som är likt det där programmet över huvudtaget, förutom att vi lagar mat till varandra :)

Då det är ett pussel att få ihop tider som passar när vi både är tjejer från vårt lag och en av killarna från herrlaget så fick det bli middag klockan 21.00 en onsdagskväll men det gick fint det också! Jag bjöd på lasagne som blev riktigt god och varje gång jag gör lasagne så funderar jag på varför jag inte gör det oftare då det är väldigt enkelt och väldigt gott! Till efterrätt blev det en klassisk svensk smulpaj med äpple och kanel och jag kan säga att mina middagsgäster skrapade pajformen så den var uppskattad :) Blev två härliga timmar i vanliga kläder, sminkad och för omväxlings skull en middag vid köksbordet med sällskap!

Nu är det bara Mischa som är kvar av oss fyra och hon har lovat att laga någon typisk tjeckisk mat så vi får väl se vad hon hittar på och när vi får inbjudan till hennes middag!

 
En av mina middagsgäster från igår :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback