Grymma scones!

Ni som läste min gamla blogg kanske minns hur förtjust jag var i mina kesoscones som jag gjorde jämt när jag bodde i Vannes. Dock har jag inte hittat en enda butik här i Calais som har keso så därför måste jag tänka om kring scones. Idag testade jag ett nytt recept som skulle visa sig vara riktigt gott. Nästa gång skall jag nog slänga i lite fikon, russin och kanske lite mörk choklad i degen också för att lyxa till det lite :)

Recept 2 scones: 
2 dl rågsikt
1 dl havregrynsmjöl (havregryn mixat till mjöl)
1,5 dl kvarg
1 mosad banan
1 tsk bakpulver
1 krm salt

Sätt ugnen på 200 C.
Blanda alla torra ingredienserna och tillsatt sedan kvargen och bananen.
Forma två scones av degen och sätt dessa på en bakplåt med bakplåtspapper.
Skär två snitt i båda sconsen och grädda i ugnen i cirka 15 minuter.
Klart!

 
 
 
 

Kommentarer
Emilie säger:

Hej Andrea!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-11-26 | 14:13:30
Bloggadress: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback