Ändrade planer

Igår blev en fantastiskt mysig dag men inte alls enligt de planerna jag från början hade haft. När jag fick chansen att skjuta bort det där nödvändiga och istället åka till Lille tillsammans med mina två favoriter i laget så tackade jag inte direkt nej utan packade glatt in mig i bilen klockan 15.00 och taggade för både IKEA, shopping och fika på stan!

Vi började med ett snabbt stopp på IKEA och då det bara jag som är så där fantastiskt lycklig över att få åka dit så tog vi bara vägen om "matdelen" igår då det kändes viktigast. Jag köpte med mig pepparkakor, pepparkaksdeg, lösgodis, ost, knäckebröd och julmust hem så nu kan julkänslan snart infinna sig på riktigt här i Calais :) Funderar på att åka dit någon dag snart igen och kanske köpa lite julpynt, skall först se vad butikerna här på hemmaplan erbjuder dock.

Resten av eftermiddagen/kvällen tillbringade vi inne i Lille där vi strosade runt och tittade på folk, gick in i några butiker, njöt av storstadskänslan och till slut hamnade vi på vårt favoritställe för middag. Jag åt deras goda löksoppa och åker ni till Frankrike måste ni testa löksoppa här då det är fantastiskt gott. De gratinerar den med ost och bröd i (typ som en toast på toppen av soppskålen) och när man blandar ner det i soppan så blir det magiskt gott. Som sagt, testa det om ni kommer till Frankrike någon gång!

Det var jättemysigt att få åka iväg några timmar, andas storstadsluft, köpa med mig lite svenska godsaker och bara "vara" för en kväll. Vi tre planerar att åka till Paris nästa helg efter vår hemmamatch för att kunna spendera två dagar där bland julmarknader, julpynt och bara njuta av den fantastiska staden som jag börjat förälska mig i, ååå vad jag längtar!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback