Veckans schema

Den här veckan är ju veckan som jag har längtat efter sedan 10:e februari ungefär: DET ÄR CUPFINAL-VECKA!!
Idag frågade vår tränare hur alla mådde och alla sa något om skador, ömmande kroppar, trötta huvuden etc.. men när jag fick frågan svarade jag helt enkelt: "I´m feeling fantastic, thanks for asking!!", alla skrattade och jag fyllde i "of course I´m good, it´s cupfinal-week"... är det inte så man måste få känna när det är det dags för den största matchen för hela säsongen!?
Vi har ju inget slutspel här i DEF så därför blir liksom detta mitt substitut för det annars oerhört långa slutspelet som sker hemma i elitserien just nu. Där har man total 15 (!!!) matcher på sig att prestera och ta hem det där SM-guldet. Man behöver vinna 9 matcher, och kan alltså förlora 6 matcher på vägen. När jag skriver det och inte är mitt upp i det är det helt galet många matcher, och en massa chanser till grymt roliga matcher och bra stäming men man får också lov att misslyckas en match för att sedan ta revansch och jämna ut matchserien i nästa.
Vi har en chans, och bara en chans, att bli cupvinnare. Vi spelar i en stor hall i Paris, ingen träning i hallen före match utan när domaren blåser igång matchen klockan 13.00 på lördag då är det vår tur att prestera, att visa vad vi kan, vad vi tränat för och vad vi vill. Det är då det är vår tur att överraska, spela för varandra och ge av oss själva till 110%. Jag hoppas att när matchbollen är färdigspelad så kan vi gå därifrån och vara stolta över vår insats, varandra och vårt lag, oavsett resultat!
 
Uppladdningen för helgen ser ur som följande:
 
Måndag: 1h cardio på morgonen ( + 40 min cykel till/från gymet för mig :D)
              2h volleyboll på kvällen
Tisdag: 2h volleyboll morgon
           40 min footwork/häckar med fystränare + 1h & 20min volleyboll kväll
Onsdag: 1,5h gymträning morgonen
              Event med sponsorer på kvällen
Torsdag: 1h video + 1,5h volleyboll morgon
              Träffa en chokladmästare som gjort ett stort påskägg till oss för att önska oss lycka till i cupen
              2h volleyboll med matchspel på kvällen
Fredag: Avresa 07.30 på morgonen
           Lunch, 1h video & vila i Paris
           1h träning i B-hallen till arenan vi spelar i
Lördag: Morgonpromenad (ca 45min)
            Match 13.00
 
Där har vi vår uppladdning, NU KÖR VI!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback