VINST!!

Pressen på oss var stor igår då vi hela veckan hade fått inpräntat hur viktigt det var med seger i lördagens match och de sista orden från vår tränare innan vi lämnade omklädningsrummet innan matchen var: "Ni lämnar inte planen ikväll utan en vinst", så vi visste vad som gällde!
Jag tror varenda spelare var sugen på revansch efter förra veckans katastrofala instats och det märktes att vi var laddade under uppvärmningen. Vår tränare hade också bestämt sig för ett nytt upplägg på uppvärmningen och trots en del missförstånd och kaos så var det bra, tror det blir ännu bättre när vi kört igenom den ett par gånger.
 
Första setet började bra för vår, och min del. Jag slog in de tre första poängen och vi drog tidigt ifrån med några poämngs ledning. Vi hade ett bra servtryck som gjorde att IFVB-tjejerna (franska motsvarigheten på volleybollgymnasiet) hade stora problem i servmottagningen. De missade en hel del serv i första set och vi kunde vinna med siffrorna 25-15.
 
Vi var beredda på att motståndarna skulle komma tillbaka i det här setet men en bra servserie av Nicki gjorde att vi hade ledningen med 16-9 och de kom aldrig tillbaka efter det. Tror att det missade mellan 5-10 servar i det här setet och efter att jag avslutat setet med 2 bra block så skrevs setsiffrorna till 25-14.
 
10 minuters paus innan det var dags för tredje setet. Nu hade motståndarna skärpt sig betydligt och satte de flesta servarna i banan + att de spelade betydligt bättre servmottagning. Deras storspelare och lagkapten var på plan och spelade riktigt bra. Vi fick fokusera betydligt mer och vara skarpare i alla lägen. Trots underläge 20-22 så vände vi och vann det setet med 25-23. Lättnaden efter att Martina satt matchbollen var total, så grymt skönt att palla pressen och plocka med oss full pott!!
 
Efter matchen var det så klart mingel med sponsorer, middag och häng med laget. Vår tränares son var på sin första volleybollmatch endast 1½ månad gammal. Han var nöjd efter matchen då han fick full uppmärksamhet av alla i laget. Han är ganska skön på det sättet, nöjd med vem som än bär omkring på honom. Tror dock att favoriten är Nicki, men hon har bra hand om alla barn! När han såg mig i fredags så grät han mest, vet inte om det berodde på min blonda frisyr eller min engelska.. får bättra på franskan till nästa gång helt enkelt ;)
 
Beslöt mig för en tidig kväll så jag åkte hem direkt efter minglet vilket var väldigt skönt. Behövde en god natts sömn och en lång sovmorgon efter den här veckan då det har varit tufft psyiskt med all press!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback