Musculation 23/1 - 2013

Vi fortsätter med vår dynamiska träning och pass från landslaget.. jag har börjat uppskatta dem mer och mer och då jag är ganska grundstark och inte har några större problem med att lyfta tungt så är det precis det här jag och min kropp behöver träna på. Att utöva vissa övningar mer explosivt och få min kropp mer dynamisk. Men måste ju ändå säga att jag saknar mina tunga knäböj ibland ;)
 
Detta passet var uppbyggt som cirkelträning. Så man gjorde en station en gång och gick sedan vidare till nästa. Antalet omgångar/station varierade från 2-6 beorende på om man var passare, libero eller anfallare. Så här såg passet ut:
 
1) Bänkpress med hantlar 8st + kast med med. boll i brösthöjd 10st.
2) Pullover med hantel 8st + kast med med. boll över huvudet (testvarianten vi har i Sverige)
3) Rodd 8st + bakåtkast med med. boll 10st (vi gjorde den i dragmaskin)
4) Squats 8st 90 grader + Dropjump med direkt vristhopp över kon 10st
5) Benpress 8st + vristhopp över koner 5+5 st
 
Vi gjorde station 1-3 fyra omgångar, station 4 två omgångar och station 4-5 sex omgångar. Det var inte lika tungt som förra veckan men kroppen känns ändå väldigt genomarbetad och mjölksyran dyker upp förr eller senare under passet ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback