En helt vanlig tisdag...

Vaknade upp till ett stormigt och regnigt Vannes idag, men inte är vi lednsa för det för imorgon eftermiddag skall det nämligen bli + 12 grader och en stor sol så det är bara att ha tålamod med regnet :D 

Dagen började med en franska lektion där vi läste en text om mullvader, pusslade med meningar för att få rätt ordningsföljd på alla ord och avslutade med två dialoger om möbler. Det är blandat innehåll på våra lektioner men vi lär oss garanterat något varje gång och det är ju ändå det viktigaste :) Imorgon gäller det för mig att verkligen sätta mig ner och skriva min läxa till fredagens lektion. Det är två texter som skall in, så imorgon efter morgonträningen blir det till att knata iväg till ett mysigt café, köpa en stor kaffe och sen plugga hela eftermiddagen! Skall se om jag får med mig min granne på detta pluggäventyr :)
 
Resten av dagen kommer i princip att tillbringas i hallen då det är två volleybollträningar + ett pass med "foot-guy". Han sa att det skulle bli mycket förflyttningar och inte så mycket hopp. Jag som älskar när häckarna åker fram får helt enkelt fokusera extra idag och jobba på mina svagheter när det gäller förflyttningar. 
Målet för träningarna idag är att vara mer "på" än vad jag var igår och fortsätta vara aggressiv i mina handlingar. Bara för att vi vann i lördags kan vi liksom inte slappna av för då kommer vi garanterat att torska mot Tulle på lördag så nu är det bara att fortsätta med hårt jobb och mycket slit på träningarna!!
 
Ikväll tror jag att jag skall lyxa till det med proteinplättar, var väldigt längesen jag gjorde dessa och en godare middag får man leta efter :) Till lunch blir det en salamiomelett - mumma!!
 


Saknade sommar - saknade vänner - saknade favorittvillingar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback