Blåsigt

I natt har det blåst som tusan här i Vannes och eftersom jag bor på vinden med fönsterkupor som går ut så viner det ordentligt i fönstren när det blåser. Min rullgardin i hårdplast som vevas ner på utsidan av fönstren (ett väldigt populärt alternativ här i Frankrike) låter också otroligt mycket när det blåser. Detta har resulterat i en natt med dålig sömn, har säkert sovit mina timmar men har vaknat till med jämna mellanrum pga. blåsten. 
 
Igår efter träningen fattade jag och Anneka veckans bästa beslut - att ta bussen till gymet idag. Våra ben var helt döda och cykelturen till hallen var en plåga så bara tanken på att cykla 6 + 6 km idag gjorde oss helt gråtfärdiga, haha.. Hoppas dock på att kanske få skjuts hem iaf, hade varit gött att slippa bussen ett håll och jag sätter pengarna på att fina Sophie kör oss hem :)
 
Eftersom jag var väldigt duktig och gjorde min franskaläxa igår (stolt!) så är det inte så mycket som står på dagens schema faktiskt. Jag & Anneka skall ta en långpromenad om vädret tillåter. Vi blev ju lovade +12 grader och sol i eftermiddag men just nu är det grått och trist men vädret i Bretagne brukar ju växla fort så än lever hoppet :) Annars blir det nog någon god middag ikväll och en film kanske, eller så skall jag börja med ett av mina pussel som jag tog med mig hit efter jul!
 
Nu är det dag att packa träningsväskan, borsta tänderna och dra iväg till bussen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback