Cupfinal i Paris, del 1

Inser att det finns så mycket att berätta om den här helgen så jag gör bäst i att dela upp det i två delar. Första delen blir mer volleybollbaserad så får det bli ett andra inlägg om allt annat som hände i Paris :)
 
I fredags morse styrde vi mot Paris och vi var ganska sega hela resan men när vi svängde in mot Paris och jag slog upp ögonen så var det första jag såg Eiffeltornet vilket jag så klart kommenterade och blev snabbt kallad turist, haha.. men så är det ju var vi än åker, allt upplevse ju för första gången!!
Fredagen innehöll sedan lunch, vila och slutligen dags att åka till hallen för träning. Var en riktigt stor arena men vi fick träna i B-hallen då det endast var pro A lagen osm hade tillgång till huvudarenan. Men vi hade fint sällskap då RC Cannes tränade före oss och Tours värmde upp och stretchade under vår träning. För er som inte känner till dessa lag kan jag säga att det är årets cupvinnare och även överlägsna i den franska ligan båda två!!
Dagen avslutades med kramande av Becka & Alex som hade köpt påskägg till mig och Anneka - sötisar, och sedan var det middag, behandling av fysio och sängdags. 
 
Lördag morgon inleddes med promenad i en fin park "Paris St. Cloud" (där man behövde betala 5 euro för att få åka in!). Det var kallt, dimmigt och ganska ruggigt väder men jag studsade fram för det var ju ändå cupfinal-dag liksom!! Enorm frukost efter det med både medhavda ägg, knäckebröd och så lite franskt med croissanter och kakbröd. Avslutade även med pasta, inte varje dag man äter det till frukost ;) 
Fixade i ordning oss för match och körde mot hallen. Uppvärmning och allt gick bra men vi föll tyvärr med 3-0, ganska klar förlust om jag får säga det själv. Jag spelade ok i första set och var inte allt för missnöjd över spelet i stort men självklart besviken över förlusten!! Hade en hel busslast med fans (till och med Vannes borgmästare var där!) som stöttade och har klippt ihop en video som finns i föregående inlägg - de är fantastiska!!
 
Resten av lördagen tillbringade vi i hallen och kollade på de andra matcherna - det var lite som att spela GP på franska mark ;P Var prisutdelning, och firande med fansen innan laget åkte hem men vi var några som stannade. Vi satt på läktaren och såg Cannes vinna och sprutade så klart ner både Becka och Alex med champagne - fint ska det va ;) Var väldigt mysigt att få träffa dem igen och prata, skratta och kramas igen - längtar till landslaget!
Var mer svenskt med Jossan på besök så vi pratade en massa svenska!! 
Var en bra lördag och eftersom vi hade tillgång till VIPen så drack vi lite champagne och minglade där, drack öl på läktaren och hade det allmänt trevligt - inte varje dag man förfestar i en idrottshall liksom ;) Men som vi brukar säga: Det händer bara i France ;) (Eller vad säger du Aida!?)
 
Vad som hände efter sista matchen var spelad bjuder jag p¨i nästa inlägg.. blir lite bilder så länge - enjoy!
 



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback