The end of a chapter...

Jaha då var det dags att bli nostalgisk.. jag som trodde att jag skulle klara mig utan den delen i det här flyttandet men ack så fel jag hade. Men samtidigt kanske det är hälsosamt att bli nostalgisk. Det innebär ju att man haft en bra tid och tänker tillbaka på den och minns. Jag som just i detta nu sitter på en madrass i min annars tomma lägenhet känner ett hugg av saknad i hjärtat men samtidigt så försöker en annan känsla som innehåller förändring och glädje trycka sig fram och den lyckas faktiskt riktigt bra mellan varven :)

Men vad har då hänt under min tre år här i "The city of Angels"!? Det kanske är bättre att säga, vad har inte hänt!?

 

År 1 09/10 innehöll massa kvalitetstid med min underbara vän och granne Lena. Vi tittade på film, åt knäckemackor, fikade, åt godis och hade allmänt roligt. Året innehöll även volleyboll i det grymmaste laget fullt med Sexybitches. Vi dominerade elitserien, vann GP, vann Nevza och sen var den där sista femte finalserien som gick snett och besvikelsen var total. Men nu, två år senare så är jag fortfarande grymt stolt över vårt lag och över min egen insats - vi var grymma! Året innehöll även plugg i Halmstad där det skrevs C-uppsats och lästes en termin med estetiska ämnen. Där i mellan hann vi med en sjukt bra nyårsfest, en resa till Finland, thanksgiving, 2 resor till Polen och mycket, mycket mer!

 

 

År 2 10/11 innebar att vänner och lagkamrater flyttade härifrån och nya flyttade in. Kartan och jag levde livet på "norr" och gjorde det mesta ihop. Volleybollen det här året gick under namnet "EVS - the musical" och även detta året var vi grymma och hade verkligen ett likadant upplägg som året innan med samma vinster och tyvärr samma förluster. Men vi bjöd på ett galet silverparty där det dracks gott vin och dansades på borden hela natten lång. Detta var året då jag avslutade mina studier och blev färdig lärare. Jag fick jobb på Tegelgårdens förskola där jag hade en bra vårtermin med underbara barn och fantastiska kollegor. Under detta året hann vi med resor till Polen, en semester i Schweiz, älgsafari, ett färgglatt nyårsfirande, utflykter längs med den skånska kusten och mycket, mycket mer!

 

 

År 3 11/12 inleddes på ett annorlunda sätt med landslagsspel men även här flyttade nya stjärnor till staden och vissa flyttade till hus. Volleybollen gick bra även i år och vi vann både GP och elitserien. Ett avdraget korsband och ett till följd av bla det rörigt lag resulterade att vi fick respass redan i kvartsfinalen i år. Stort misslyckande enligt de flesta men jag lärde mig mycket och kommer att vara ännu starkare nästa år. Jobbet fortsatte på Tegelgården men på en annan avdelning och vilket år vi hade där med disco, utflykter, skratt och även en del tårar som fick torkas. Där i mellan hann vi med en vinterresa till Polen som innebar packningsskills på hög nivå, en resa till Irland, möhippa, pannkaksfrukost, maskfest och mycket, mycket mer!

 

 

Jag vet inte riktigt hur jag kan sammanfatta de här tre åren med ord. De har varit år fyllda med skratt, sorg, besvikelse, glädje, kärlek, vänskap, oro, lugn - ja, nästan alla känslor man kan tänka sig! Jag har träffat människor som kommer att vara mina vänner för livet och den här staden kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta och känner jag mig rätt så kommer jag att återvända hit, förr eller senare! Så det bästa sättet att avsluta det här på är att säga TACK Ängelholm och alla människor här som gjort mina tre år till något utöver det vanliga <3

 

 


Tre år i Ängelholm är lätt värt två tummar upp - over and out!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback