Älskade Fullblod!!!

Idag satt jag återigen på ett fullblod och jag måste erkänna att de är hästarna i mitt hjärta!
De har en uppsyn som får mig att smälta och sen som jag sa till Malin: "Jag gillar hästar som tar en extra titt på stenarna innan de sätter ner fötterna" - helt enkelt är lite nerviga, haha :P
Knubble 7 år var dagens stjäna och för en herre som gick på galoppbanan för ett halvår sedan tycker jag att han skötte sig riktigt fint :) Dock var han ganska bråkig dagen till ära och hade bra teknik på bockspräng och andra busigheter. Men jag lyckades sitta kvar och avstyra de värsta bocksprången iaf så det är ändå godkänt tycker jag! Ska rida honom fler gånger för att försöka förstå mig på honom, kan bli en utmaning för sommaren men jag hoppas att det blir en rolig utmaning iaf!!

När jag rider fullblod så tänker jag tillbaka på mitt livs stora kärlek aka. Lucky Express <3 Jag red honom i 4 år och vi var med om det mesta ihop. Allt från galna skogsturer med tillhörande bockspråg, dressyrtävling och även massor med kvalitetstid! Han betar nu hemma hos Jeanette och är kung i hagen, vilket passar honom perfekt... men det går ändå inte att komma ifrån att jag saknar min stjärna <3

Lucky Express xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback