Strandritt

Idag var det dags för en strandritt och vilket väder vi fick, var grymt varmt och klarblå himmel hela rundan!!
Jag och Tina gav oss iväg på Atilla & Freja och vi var helt ensamma på alla stränderna, mötte inte en människa under 1½ timme = fördelen med att rida mitt i veckan! Det var lågvatten vilket gjorde att vi kunde både trava och galoppera ute i havet och dessutom rida runt vissa klippor där det normalt sett är jättedjupt!! Atilla tyckte livet var lite läskigt stundtals men hon fick mentalträning och lite gymnastik vilket resulterade i att hon var sjukt fin på hemvägen, var nog det bästa hon gått när jag suttit på :) Tinas debut på stranden var klockren, lite svajigt i sadeln då och då men hon hanterade Freja med bravur och mycket skratt blev det... Det var 12 år sen hon red sist, och jag som tyckte att jag inte ridit på evigheter och jag satt dessutom i sadeln i typ november, hahaha.. helt enkelt en urtrevlig strandtur!
Avslutade med ett stopp på "Börje´s Konditori" för att köpa bullar och sen hem och släppa ut hundar och fika.. trevligt att spendera tid med Tina utanför volleybollen, vi pratade nog volleyboll under max 20 minuter av de totalt 5 timmarna vi var iväg :)

Nu har det blivit två turer med hundarna, fika med mamma och årets första glass som åts i solen på väg hem från affären.. Ikväll blir det fika med Siri på Espresso House, en mysig torsdag helt enkelt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback