Gårdagens uteritt!

Igår när jag vaknade kan jag inte påstå att det var den där fina dagen som lämpar sig för en strandritt och jag satt länge och funderade på om jag verkligen skulle ge mig ut. Men jag insåg att det är ju lite mesigt att inte ge sig ut för när jag bodde hemma och var hästtjej på heltid så red vi i alla väder, för hästarna behövde ju faktiskt motioneras även om det regnade ute!
På med långkalsonger, ridkläder, regnkläder och gummistövlar och väl på Västergård blev Atilla mycket glad över att få komma in under tak och mumsa hö en stund. Så glad så hon till en början vägrade gå utanför stalldörren när vi väl skulle ge oss ut på vår tur. Men efter lite övertalning var vi ute och jag satt på hästryggen igen, lovely :)

Det skulle bli mycket övertalning från min sida då Atilla var rädd för både det ena och det andra. Mest var hon nog ängslig över att vara själv men kor, vågor och fåglar kan också skrämmas om man inte är beredd :P Vi red bara ner till stranden och vände för det var orkan där nere och underlaget var alldeles sankt så jag vågade inte mig ut. Vi tog istället en tur i sommarstugeområdena och den lilla skogen och det var lika mysigt det! På hemvägen var hon riktigt fin och tuggade bra samtidigt som vi fick en bra form att arbeta i, mycket stolt över henne :)

Väl hemma på gården fick jag höra att det finns jobb till mig den 17e och den 24e oktober. Alltid kul att vara ridledare så jag ska nog åka hem och jobba lite då!!!
Atilla fick stå inne med ett varmt ulltäcke på sig och mumsa hö tillsammans med Flintan och Tulla. Hon har haft lite ryggproblem och är inte van vid att gå ute dygnet runt i ruskväder så det kändes bra att låta henne stå inne!

Sammantaget var det en mysig tur som lugnade både kropp och själ. Jag mår ju så bra när jag sitter till häst, helt ensam i den vackra naturen - något jag måste göra då och då för att känna mig hel :)



Min stjärna för dagen: Atilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback