Home!

Nu har man kommit hem från Köpenhamn efter ännu en samling med landslaget. Det har verkligen varit en kanonhelg i grannlandet och det finns inte mycket att klaga på där inte!
Jag och Aida bodde i ett fin, fint rum med utsikt över fotbollsplanen och att bo med organiserade Aida är att föredra för vi hade det fint och städat i vårt rum under hela helgen!
Rent volleybollmässigt gick det ju stadigt uppåt kan man väl säga då första träninmgspasset var det värsta på mycket länge och anfallen satt antingen i väggen eller i nät. Som tur var kändes det som man hoppade något högre och kunde tajma bollen en aning bättre på söndagen, haha.. Det har varit roliga träningar med högt tempo och schysst konkurrens men kroppen var ganska sliten igår när vi satte oss i minibussarna för att åka hem!
Självklart har citatboken varit med på resan och vi har en hel del roliga citat att ta med oss till de tunga dagarna i Pölen. Ett axplock är dessa:

* "Jag hör inte när du försöker få ögonkontakt med mig" - Aida
* "Idag ska vi göra blipptest" - Jonas
* "Ja, men antingen servar man ju parre eller digge" - Jag
* "Aj, du trycker ju rakt på klotpelaren!" - Lena
* "Crossianter" - Sara P
* "Och sen kör vi den där sexövningen" - Anna R
* "Om jag tvättar håret varje dag blir det kruktorrt" - Sara P
* "En spelar fortfarande och två är proffs" - Jag


Utöver detta har det skrattats otroligt mycket och vi har klarat oss utan tårar den här gången. Så nu laddar vi upp med 5 dagars välbehövlig vila inför äventyret i Polen/Slovenien/Serbien som kommer vara något av ett eldprov. Jag har aldrig umgåtts så länge med de här människorna, aldrig ställts inför en konkurrenssistuation då 14 ska bli 12 på utländsk mark, aldrig packat för en så här lång resa men aldrig heller fått stå inför ett liknande äventyr.. så sammanfattningsvis så ser jag verkligen fram emot det!!!!

Men idag är jag trött, trött och ännu tröttare så imorgon väntar sovmorgon och en hel dag utan planer - Lena & Marcus hade varit stolta =) 


Kommentarer
#3 säger:

Du kan hyra mig när du inte har det organiserat så ordnar vi upp det! ;) Ses på lördag!

2009-06-10 | 14:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback