Flygkrasch!

Idag passade jag på att ta det riktigt lugnt på morgonen och dukade upp frukosten på en bricka för att ta med mig in till tv:n. Jag släppte ut Fliza och satte igång en film samtidigt som jag började smaska i mig min frkuost (jag är ju en frukostmänniska som ni vet!!). Efter ett tag hör jag en smäll mot rutan men funderar inte så mycket mer på det förrän det 10 minuter senare smäller igen. Jag går ut i köket och tittar ut mot altanen där jag ser Fliza som står och tokstirrar under bordet. Där under sitter en skrämd fågel och paniken växer i mig. Fliza som är en apporterande fågelhund och har i blodet att ta fåglar kunde vilken sekund bitit tag i fågel och kommit med den till mig, stolt som en tupp. Fågeln flyger lite men kraschar igen och Fliza börjar jaga den runt bordet. Jag lyckas ropa på henne och få in henne genom en liten springa i dörren för jag vågade inte öppna för mycket för då hade vi haft två hundar och en skadad fågel i köket vilkwet jag inte tyckte lät som en lyckad kombination!! Chockad som jag var ringde jag till pappa som tyckte jag skulle slå ihjäl fågeln med en slägga/hammare men jag var för feg för det och lät den ligga där på altanen och flämta. Något elakt jag vet men jag var helt enkelt för feg!! När jag skulle kolla till den efter filmens slut hade den försvunnit så nu har jag ingen aning om vart den har tagit vägen :S Snacka om en chockstart på dagen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback