"De slimmade galoppörerna"

Vilken underbar kväll jag har haft idag och vilka minnen som dyker upp när man umgås tre timmar med gamla ridlägerkompisar. Planen var att rida ut en runda med Bea & Elin som är nere från Stockholm på läger nu dvs vi skulle ta det lugnt och traska runt vägarna kring gården. Hm, hur kul kan det vara på en skala? Nä, vi gav oss ut på äventyr, korsade kustvägen och sen var vi ute på äventyr bland åkrarna och skogsdungarna. Lite mycket tråkig asfaltsväg ett tag men sen plötsligt uppenbarade sig världens bästa galoppväg rakt in i skogen.. Red runt i skogen som galna ponnyryttare och hästarna hade nog minst lika roligt som vi. Dock fick vi rida samma väg tillbaka men då tog jag & Pricken täten i galoppen och det var längesen jag hade så roligt som under den galoppen, haha.. Gasen i botten och håret fladdrande i vinden, underbar frihetskänsla att fara fram mellan åkrarna, inte se en levande människa (förutom Bea & Elin då, hehe:P) så långt ögat kan nå och bara lita på hästen till 110% - underbart är det enda jag kan säga!!
Sista biten hem kom Elin på idén att vi skulle korta stiglädrerna och leka jockey. För er som har en liten hum om hästsport är alltså jockeys dom som rider galopptävlingar och står upp över hästen i extrem korta läder. Benböj och vadpress släng er i väggen, det här är tusen gånger bättre!! Jag skulle vilja se hela volleybollaget i galoppträning, fatta vilka benmuskler vi skulle ha då, överlägset starkast i elitserien!! Dock tyckte min fot det var jobbigt att stå i korta läder men jag tror det gynnade den att stretcha ut lite och sen få jobba en del, det var ett tag sen nu. När vi var påväg hem började några sommargäster spela hög partymusik så i säkert 10 minuter red vi till musik, inte varje dag det händer, det tackar vi turisterna för!
Vi skall iaf ut på nya äventyr i morgonkväll och sen även på torsdagkväll. Imorgon blir det en lugn tur (om vi nu lyckas hålla det, hehe) för att utforska nya potentiella vägar och sen på torsdag gör vi oss redo för långtur, mys mys mys =) Ni som tycker att ni känner mig bra skulle se mig i stallet, där jag känner mig riktigt hemma och är i vissa avseenden som en annan person för en sak är säker iaf, jag mår som bäst när jag sitter till häst :D

Nu är jag dock så trött så ögonen går i kors så nu ska jag kasta mig i sängen och sova läääääänge (lr så länge jag kan sova iaf:P) imorgon för jag är LEDIG, sug på den du!



Sådär stod vi tills vi fick mjölksyra i benen, vad får man allt ifrån!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback