Mord i Edsberg!

Igår när jag och Emily gick halvsovandes hem från bussen så insåg vi att det var väldigt mycket liv och rörelse på Skyttevägen, särskilt för att vara en söndagkväll... Lite rädda blev vi men kände oss ändå ganska trygga och tyckte det var bäst att gå nära allt folk istället för att smyga längs väggarna på andra sidan gatan. När vi närmar oss ser vi att det står fyra poliser kring en polisbil, en stor blå skåpbil med två personer och en massa tekniska grejer står också parkerad där + att de har spärrat av en hel trappuppgång. Emily som kan polissnackate efter jukhusjobbet förstod att finns den där blå skåpbilen med så är det illa... men vi traskade vidare och lite längre bort mötte vi en ambulans, dock hade den ingen brådska vilket ledde till att vi började misstänka det som rubriken säger. När vi stod utanför mitt hus och skule säga hejdå så komer en polisbil i full fart och tvärnitar framför oss för att fråga var Jaktstigen ligger.. vi som va både helt slut efter bussresan och lite chockade gav inge vidare svar men vi hoppas dom hittade dit ändå! Var faktiskt liiiiite svårt att somna sen, när man visste att det var världens pådrag en bit bort...
Idag när Emily gick till bussen mötte hon Edsbergs kärna och våra favoriter i sådana här sammanhang: Pensionärerna! Två tanter berättade att det hade skett ett mord och att dom själva stått i köksfönstret och sett när dom bar ut kroppen.. Jag säger då det, det är i Edsberg det händer!

Har varit i skolan idag och det var fruktansvärt segt men jag och Sara unnade oss en glass på lunchen.. sen tog vår grupp ett kollektivt beslut om at skippa morgondagens skola, eller som Sara sa, "Vi jobbar hemifrån"! Andres kulle visserligen gå på föreläsningen så han är vårt säkra kort om någon ställer frågor på den!
Morgondagen kommer istället innehålla en välbehövlig sovmorgon och den blir det in till city med Emily, skall shoppa lite koftor och tröjor och sen det viktigaste av allt- en liten present som jag ska ha med mig på fredag när jag skall få träffa Linda & Fredriks lilla dotter Linnea för första gången! Och jag älskar verkligen att shoppa barnkläder så där kan jag hålla mig sysselsatt ett bra tag :)

Snart får det bli sängen för min del, over and out!



Kan mycket väl bli en god vaniljlatte med denna underbara tjej imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback