Framsidat stuprörsläge!

Do you ever long for true love from me?



Nu är snart min lediga helg slut men jag tycker att jag har gjort det bästa möjliga av den här volleybollfria helgen!

Fredagen började med ett besök hos Linda och lilla Linnea och vilken underbar liten flicka hon är. Nog för att hon var lite grinig under inledningen av dagen men Linda har ju sagt åt henne att vara snäll mot poteniella barnvakter så hon skötte sig exemplariskt under de två timmarna hon satt/sov hos mig. Självförtroendet skjuter i höjden nr man lyckas göra en bebis nöjd, och oftast krävs det inte så mycket utan när hon grät så räckte det att hon fick byta position så var hon nöjd :)
På kvällen sen hämtade jag min vän från landet ute på Bromma flygplats. Siri och jag hade en del att ta igen så vi somnade senare än vi planerat men det får bli så ibland!

I lördags hann vi med en sväng in till stan och jag blev en kofta och en klänning rikare. Skall bara hitta en stor fest spm jag kan ha min klänning på, eller en fin middag :) Kvällen började i Viby för att förbereda överraskningsfesten för Sebbe som fyllt 25.. Blev väldigt lyckat och han blev både överraskad och glad! Kvällens aktivitet var en tävling i stil med Körslaget och i min kör sjöng vi Waterloo på svenska och vi va bra, men tyvärr kom vi bara tvåa... Sen vidare in till stan och möta upp juniorerna som hade fått i sig bra med sprit och annan alkoholhaltig dryck, ojoj säger jag bara! Tyvärr hamnade vi på ett ställe i stan där alla var på tok för unga och musiken var kass vilket ledde till att vi drog hem ganska tidigt... så slutet av kvällen blev misslyckat men resten av dagen var great =)

Idag har allting gått lite långsamt men vi skyller på alkoholen från igår ;) Blev iaf en ost- och skinkpaj och kladdkaka framför reprisen av Let´s Dance och Bonde söker fru- Bröllopet. Vi insåg att vi också vill gifta oss, och vi tackar inte heller nej om vår framtida man sjunger en fin sång i kyrkan :) Åkte ut till flygplatsen igen och nu har jag kommit hem och Siri har väl kommit halvvägs hem till Malmö nu... Trist att hon åkt men vi SKA lyckas få till en helg i vår när jag åker ner till Flyinge och hälsar på henne så det ser jag fram emot :)

Veckan som kommer innehåller skola och volleyboll- big surprise? Jag har lite söndagsångest men ska inte klaga egentligen men söndagarna är alltid lite trista liksom... Dessutom är det svinkallt här uppe och jag längtar ännu mer efter sommaren och alla underbara människor som man får träffa på sommaren- dom är saknade under vinterhalvåret!

 Jag i pumps!  Siri fixar sallad!  Jag och Emma!
   Vår fantastiska kör :)


Förresten!
Idag fick jag ett mail från "my partner in crime" från gymnasietiden- Malin Lindgren... hon hade hittat lite härliga citat från juniorlandslagstiden och det sades mycket roliga saker under den tiden. En favorit som hon bjöd på var just det som rubriken säger: Framsidat stuprörsläge! Tyvärr har vi ingen otis vem som sagt detta men om ni känner igen er så hör av er ;) Och oj vad jag saknar tiden med juniorlandslaget!






Kommentarer
malinka säger:

haha, det var faktiskt jag som sa det. Men jag vågade inte skriva det i mailet, jag brukar ju ALDRIG säga tokiga saker! =)

2009-02-01 | 22:11:27
Andrea säger:

Haha, du är för rolig Malin! Skulle tro att du ligger topp tre av de som bidragit mest til citatlistan under åren... eller om du inte till och med leder!

2009-02-02 | 14:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback