Alla hjärtansdags disco!

Nyss hemkommen från praktiken och vilken mysig dag vi har haft idag, både lärare och barn! Det var fredagsfika i personalrummet som våra trevliga rektorer bjöd på och sen va det pannkakor till lunch- alltså en perfekt förmiddag... efter lunchen kom det som alla hade väntat på- discot!

Alla barnen hade något rött på sig och vi började med dansstopp innan alla fick dra en lapp med någon annans namn på som man sedan skulle bjuda up. Redan där började kärleken spira i klassrummet och det dansades tryckare till höger och vänster... grönskasdipp och vattenpauser hanns också med mellan danserna men oväntat många var igång och dansade.. Det blev en del nya par under eftermiddagen och när en av tjejerna kommer fram och säger att hennes kille frågade om hom ville följa med och ta en fikapå Figges imorgon så höll jag ju på att dö- dom är ju bara för söta! Innan jag skulle gå hem kom barnen och berättade hur många nya par det hade blivit under discot och så sken en av killarna upp och innan han skulle ut å spela bandy ut så gav han sin tjej en puss på kinden :) Det är så enkelt med kärlek i den åldern, man dansar lite frågar chans å sen är man ihop, mitt hjärta smälter verkligen när jag ser dom små liven! Det kommer ju bli hur bra som helst att ha en uppgift om kärlek nästa vecka nu när det är massa nykära par i klassen :)

Nu måste jag ta mig en eftermiddagsnap om jag ska orka vara i hallen från klockan 16 till 22- vilken underbara fredagkväll det kommer bli ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback