Ridledare: Alltid glad, pedagogisk och tålmodig!

Idag var det dags att dra på sig det stora leendet, den pedagogiska rösten och äta en stor tallrik tålamod til lunch för idag var dagen då jag återigen skulle leda en uteritt, det var ju inte igår precis.. När jag dessutom träffar mitt gäng där det finns en rutinerad mamma och två 18-åringar som knappt har klappat en häst för så insåg jag vilket jobb som nu låg framför mig.. Det som var härligt var att dom var ändå ganska positiva och Sebastian var ganska modig, medan Johanna var lite rädd för sin häst. Men dom kämpade på så gott dom kunde och jag sprang omkring och fixade iordning tre hästar samtidigt - det är ju tur att man har varit med förr!
Men vi kom iväg på en strandritt i dimman och när jag förklarat var "gas" och "broms" fanns på hästarna så gick det fin, fint.. Fjordingarna blev skrämda en gång av en fasan men S höll sig kvar fint i sadeln trots det så det får han en guldstjärna för. Väl hemma igen så konstaerade alla att det skulle bli ordentligt med träningsvärk imorgon men de var glada och nöjda och efter att ha önskat alla glad påsk körde jag hemmåt. Det är faktiskt lite mysigt att vara ridledare då man får träffa mycket folk och det är ofta glada miner när man är i stallet.. Dock längtar jag ändå till söndag när jag får ge mig ut på en strandtur helt sjäv tillsammans med Picadilly (eller Pricken som han också kallas) och även till min och siris morgontur på måndag då vi åker till stallet 06.50 - man har blivit morgonpigg av hästivet :)

Avslutar med lite häriga bilder från tidigare strandritter.. de tre sista är från julritten med Siri, något av en årlig tradition!


Kommentarer
Jessica säger:

hmm... Nu kan det hända att jag gör bort mig, men är det inte idag du fyller år?? annars har jag allt för mig att det är imorgon, så därför vill jag önska dig en trevlig födelsedag! Hur länge är du kvar i Harplinge??



Kram

2009-04-10 | 13:36:43
Bloggadress: http://jessicascrapping.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback