The message isn’t getting through

Då var steg ett avklarat i dagens plugghög- VFU-rapporten är klar, hur bra den blev vet jag inte riktigt men när man bara ska skriva två sidor så får det ju inte plats så mycket så det får bli bra så här :) Men tro inte att det är lugna gatan bara för det, nu är det exakt en vecka kvar till den stora salstentan och jag har en del kvar att läsa, så nu gäller det att ta tag i det här! Ska vara effektiv så jag hinner åka till Kista idag, jag ska, jag ska, jag ska :D

Har pratat lite med min underbara vän Tora också och hon kommer upp till den stora staden Stockholm både nästa och nästnästa helg så då kan vi ses igen!! Det brukar gå betydligt längre mellan gångerna vi ses så detta är ju nästan rekord :) Fast om man räknar de tre gymnasieåren då vi sågs dygnet runt så ligger vi fortfarande lite back, haha.. Hon har tydligen hittat ett mysigt fik med goda muffins och god chailatte så dit skulle hon ta med mig nästa gång vilket inte kan bli annat än toppen!

Idag skiner faktiskt solen utanför mitt fönster, total kontrast från gårdagen då det regnade och blåste hela dagen.. Jag och Emily hade regnställ och gummistövlar på oss när vi traskade till träningen- vi kunde både hoppa i vattenpölar och ramla utan att bli blöta, tipp topp!
Men annars är jag inget jättestort fan av höstrusket, i allafall inte när man måste gå ut! Det är helt undrbart när man bara kan sitta inne och dricka te, mysa framför en film med sina vänner och sno in sig i en varm och ullig filt- men sånt har man ju sällan tid till!

Har kollat upp nu också så det blir inflyttning första helgen i december. Då går flyttlasset till min lilla etta med den fina fondväggen och det härliga trägolvet. Ska bli jättemysigt att flytta dit, nog för att det är litet men det kan nog bli bra ändå.. gäller bara att lära sig lite mer om compact living så ska det nog gå vägen.. det bästa också med flytten är ju att mina föräldrar kommer upp och stannar fre-tis! Så då ska det flyttas, spelas match i K-holm, fira min pappas födelsedag och massa, massa mer.. kommer bli bra det här!

Nu har vi ju tagit oss igenom halva november och om 1½ vecka är det första advent. Är det nån som vet var den här hösten tog vägen? Jag har verkligen det toppen just nu, behöver sällan åka in till skolan utan kan mysa här hemma i edsberg, har ett härligt lag att träna med varje kväll, och jag trivs bra med det liv som jag lever... tyvärr går tiden ändå liiiiite för långsamt, vill ju ha allt det där som man går och längtar till nu med det samma, men så fungerar ju tyvärr inte världen så det är bara att vackert vänta... just nu tror jag nog att jag längtar till torsdagens träning, eller kanske ännu mer efter dusch och bastu efteråt :D

Men se, nu har jag lyckats sitta här och skriva bort min pluggtid- inte bra! Lika bra att ta tag i tråkplugget nu på en gång så vi har det överstökat :) See you!





I really want you to really want me 
 

Kommentarer
Aiiiiida säger:

Andréa! Vi ligger redan back när vi snackar vykort!

2008-11-19 | 16:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback