Dag 2.... Lillehammer 1994

Idag var det den underbara lunchen som inledde dagen ute på Bosön- en kaffe och lite ländskidor innan vi gav oss upp och hade en föreläsning med Bo Berglund- medicinsk ansvarig för SOK (OS-läkare helt enkelt... och emmas pappa!). Det var en väldigt bra och spännande föreläsning fast det var lte tungt att se bilden på hur man landade när man hade ökad risk för vadskador och avdragna korsband... anledning är att jag landar så, men jag är ung och fräsch som Bo sa, haha ;) 

Träning nummer 1 gick ju fantastiskt bra och snabbt också.. så då var det dax för lite mys-fika med gänget innan vi på nytt gav oss upp till rummet för dagen: Lillehammer 1994. Nu var det kommunikationsövningar och det är så enkelt när man är med sara, vi tänker ju likadant! Vi skulle bla. lösa hur man på snabbaste sätt räddar en tvåbarns mamma som har blivit överkörd av ett tunnelbanetåg. Lite obehagligt men det är ju sånt som Johan gör, måste vara obehagligt att ställas inför en sån situation! Vi löste det riktigt bra iallafall =)

Träning nummer 2 gick också helt okej. Inte lika bra som första fast jag och sara hade en grym inbollning! Slutade vid halv nio och sen var det bara att åka hemmåt med tant Elin. Så nu sitter jag här och ska snart hoppa in i duschen och sen äta god gröt till middag- yummie!

Imorgon är jag ledig, och vi ska ha lägenhetsvisning klockan 19.30 så det blir till att rusa hem efter träningen... fast det är nog bra för man vill nog inte möta vårt herrlag imorgon efter deras 3-0 förlust på västkusten... kommer bli en lååång bussresa!

Å här kommer lite härliga uttryck som jag och min roomie i Ungern knopade ihop... läs och garva Matilda, "from me, to you" =)

* I´m not a speaker
* No danger on the roof
* Easy pancakes
* Break the ice
* Dirty lobster
* Fart proper
* I don´t want to by the pig in the bag
* Do yu shark?
* That is that that that is doing!

Avslutar med den bästa bilden på Matilda också, ever!!

image75

Kommentarer
Matilda säger:

Tack, tack, tack!!! Helt underbart (förutom bilden, tur att jag inte ser ut så alltid... eller?). Nu har du gjort min dag! kram

2008-02-11 | 13:21:05
Bloggadress: http://matildawikander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback