Tjoohooo!

Jag är lite dålig på att uppdatera märker jag men jag har verkligen ingen tid över nu när jag är ute på VFU, men jag lovar att bättra mig (om det är nån som läaser här, haha)! men det har hänt en del på sista tiden och jag rokar inte skriva allt så jag tar med lite godbitar!

Förra helgen var jag och Emily hemma i mitt vackra Halmstad som verkligen visade sig från sin bästa sida med strålande sol och varma dagar. Vi var mycket på stranden både med hundar och med barnen ute i Skäpparp- mina små gullungar! Sen hann vi med en partykväll i Halmstad som faktiskt var riktigt rolig, ovant för mig att träffa massa folk man känner. får göra om det i sommar siri- eller hur!? Sen fick Emily rida också, tyvärr blev det ingen strandritt för de hade blivit missförstånd men det fick bli en tur med Bettan, och jag och Yavannah gick med som sällskap. Sen blev ridabsitensen för svår för min del så jag satt upp ute i hagen med bara grimma och grimskaft på hästen och red upp till stallet- mycket mysigt!
På söndagen var jag och familjen i Jönköping för mitt lilla kusinbarn Axel döptes. Han var den sötaste ungen som jag sett alltså- längtar till sommaren när man får träffa honom igen. Jag brukar inte kunna charma småbarn men Axel gillade mig, eller kan det ha varit bara för jag hade så roliga leksaker att erbjuda, ex. en silversked, hehe :P

Veckan har flutit på bra! Strålande sol gör att dagarna blir så mycket lättare att ta sig igenom. Vi solar varje rast och låter barnen vara ute lite längre, vilket dom verkligen uppskattar! Jag har till och med fått lite färg i ansiktet så att vara lärare på vren är inte dumt alltså.. Har haft två egna lektioner som också har gått bra, skall ha tre den här veckan som kommer, eller kanske fem, får prata med Annika om det där!

Igår hade vi möhippa för Linda och vilken dag det var! Vi började med skrattyoga för att sen äta en alldeles underbar lunch. Nästa stopp var Boda Borg som ligger i Oxelösund och där sprang vi runt i 4 timmar och lekte fångarna på fortet, det var så sjukt roligt- verkligen att rekomendera!! Om någon vet svaret på sista rummet på "Piratbanan" så hör gärna av er- vi ligger sömnlös pga detta ;)
Vi avslutade med en god middag och lite roliga aktiviteter hemma i Pernillas fina lägenhet, tipp topp... sen lärde man känna mycket nytt folk och det var verkligen toppen! Mia och Camilla var för roliga, kul att ses redan på lördag igen :D:D:D

Veckan som kommer blir en kort "arbetsvecka" men det finns dessto mer att göra! Både träning, shopping med Emma och sen veckans höjdpunkt: BRÖLLOP!!!!!! Kommer bli bra det här =)

Sen avslutningsvis måste jag bara säga att oj vad jag ser fram emot nästa säsong... och det bästa av allt är ju faktiskt att en viss Cissi har tagit sitt förnuft till fånga och insett vilket drag det är i Sollentuna- Välkommen!

Kommentarer
Cissi säger:

kuul att du uppdaterar! och TACK, känns bra att veta att man är välkommen. :) massa kramar!

2008-04-28 | 16:18:56
Bloggadress: http://Cirre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback