Morgoncardio i mörkret och chiapudding

Sov väldigt oroligt i natt och jag vet inte riktigt varför det blev så. Kan ha varit därför att jag drack kaffe igår eftermiddag eller åt en chokladbit vilket kan ha höjt blodsockret vilket min kropp inte längre är van vid. I vilket fall som helst så tyckte jag det var dags att gå upp klockan 06.45 för då hade jag legat vaken och vridit mig allt för länge. Löparkläderna åkte på, reflexväst likaså och sen gav jag mig ut på min 5km runda. Efter halva rundan blev jag lite uttråkad så då körde jag intervaller mellan lyktstolparna och det var mitt bästa löppass på väldigt länge, baaaam :D

Frukosten idag bestod av chiapudding som jag testade för första gången idag och jag blev väldigt positivt överraskad – det var supergott!! Busenkelt att göra är det också:

- Blanda 1,5dl mjölk, 3 msk chiafrön och en 1msk vaniljproteinpulver (hade inte vaniljpulver).
- Ställ in i kylen över natten (rör om efter 15min för att vara säker på alla frön är täckta av mjölk)
- Voilá!

Jag åt min pudding med agavesirap, banan, hallon och kokos och det var som sagt väldigt gott! Fick bli en knäckemacka med kalkon&avocado, en kopp te och mitt vanliga glas c-vitamin också – en riktig superfrukost helt enkelt!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback