Konsten att njuta av guldkornen i vardagen



Min mamma sa något väldigt klok igår kväll och det var att träna på att leva mer i nuet, njuta av det man gör för stunden och uppskatta det som händer. Detta är något som jag har väldigt svårt för då jag allt som oftast lever i framtiden, planerar, förbereder och tänker på allt som ska/kan hända. Idag bestämde jag mig dock för att ta vara på vår lediga eftermiddag och uppskatta Calais, havet och livet jag lever :)



Så jag bryggde kaffe och fyllde min termosmugg med, hängde kameraväskan över axeln, tog på solglasögonen och promenerade ner mot stranden i vårsolen. Jag njöt av solen, alla människor som var ute och passade på att andas havsluft. Det kom en svart labrador springandes med en tennisboll så fick chansen att klappa på den en stund, ta några härliga foton (dock med min iPhone då batteriet i kameran olyckligtvis var urladdat), dricka kaffe med vårsolen i ansiktet och bara strosa längs med strandkanten. På vägen hem kom jag på mig själv med att gå och småle, spana in menyer på de restauranger jag passerade, vila blicken på en flock fiskmåsar som "solade" och känna mig så där lagom lugn, glad och nöjd. Det var helt enkelt ett underbart sätt att spendera en timme på!
 
 
Så tack mamma för att du är så klok!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback