1 timmes morgonträning väntar

God morgon alla fina!

Idag är en sån där strålande dag som jag är lite extra pepp på då det väntar match i Paris idag. Men innan vi åker iväg till Paris så blir det en timmes morgonträning på hemmaplan för att väcka kropparna, röra lite boll och få upp flåset lite. Jag brukar ofta lägga in lite extra mage-/rygg under dessa passen också därför att om jag ”håller ihop” min core så mår jag bättre och klarar av våra resor bättre. Det jag brukar göra på mina korta och intensiva magpass (ofta före eller efter 2 timmars volleybollträning) är:

- Plankan i alla dess varianter: rak, sidan, rak med rörelse, sida med olika rörelser, ett ben/en arm med mera.
- Rygglyft: raka, sneda, diagonala, rörelse med boll
- Fällkniv
- Omvända crunches
- Övrigt beroende på vad jag är inspirerad av

Innan varje pass värmer jag också upp med att rulla och stretcha på min foamroller, träna handstående och göra axelpushups i handstående (mot vägg) och värma upp axlarna med hjälp av gummiband. Allt detta gör jag på eget initiativ då jag känner min kropp bäst och vet vad jag behöver för att hålla mig hel, stark, glad och skadefri. Att kunna pricka av alla de punkterna gör att jag gladeligen spenderar några extra minuter i hallen varje dag då det är så mycket värt!

img_0754


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback