En bra söndag

Vaknade på något sätt allt för tidigt som vanligt efter allt för få timmars sömn. Ingen bra idé för mig att somna 03.03 då jag vet att jag alltid vaknar så tidigt, men men.. Låg kvar i sängen dryga timmen för klockan 11 stegade jag iväg mot affären och bageriet för lite nödvändigheter. Hem och vända för att sedan sitta på uteservering och njuta av höstsolen och prata strunt med Ivana (vår kroatiska) i 1,5 timme. Älskar att kunna sitta ute och njuta av solen fortfarande trots att Oktober snart rullar in - älskade Frankrike!
Fortsatte min härliga söndag med att steka pannkakor, titta på en feelgood film i form av "Pitch Perfect" och sedan ta tag och röjja lite på mitt rum. 
Satte sedan musiken i öronen, snörade på mig mina nya promenadskor och gick 1 timme i solen som värmde trots att klockan var 18.00!! Gick längs med havet och hoppade lite i sanden, denna strand och havet gör mig så lycklig. Jag skall aldrig, aldrig flytta ifrån kusten, punkt slut!
Galet hungrig efter min promenad så gjorde jag canneloni fyllda med philadelpihaost och skinka och som pricken över i:et håller jag nu på att baka cupcakes fyllda med vit choklad och med chokladfrosting - ren och skär sockerlycka!!!
 
En söndag som denna ger mig nya energi för att kunna kicka igång en ny vecka på bästa sätt. Lagom med tid med vänner, egentid, vila och god mat gör mig hel på något sätt :)
 

Underbart, vackra Calais

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback