Carpe Diem... eller?


Don't stop this train

Don't for a minute change the place you're in


Jag tror vi människor är grymt bra på att antingen leva i det förflutna eller i framtiden och har så svårt för att leva i nuet. Jag vet att jag är EXPERT på just detta. Antingen tänker jag tillbaka på något, minns och saknar personer och händelser och önskar att jag kunde åka tillbaka i tiden och uppleva det igen, kanske ändra på något, ställa någon fråga eller bara vara där och njuta av stunden. Har några sådana guldkorn från i somras och det räcker ibland bara att blunda så är jag där igen. Eller så lever jag i framtiden, längtar, planerar och drömmer mig bort till saker, händelser, personer som jag vill träffa eller platser jag vill uppleva. Men till vilken nytta? Självklart är det fantastiskt att ha härliga minnen att tänka tillbaka på, och framtidsdrömmar och planer man vill uppnå. Men jag vet att jag behöver bli bättre på att leva i nuet och uppskatta varje dag och det som den medför för man kan alltid hitta något härligt och positivt i varje dag. Tror det ska bli min läxa för hösten - lev i nuet och hitta alltid några saker som du är nöjd med efter varje dag, vad säger ni, någon som hakar på idéen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback