Ont!

I kväll är jag lite deppig över min onda fot som krånglat nu i några veckors tid. Jag vet att jag har Hallux Vallgus och ortopedteknikern som gjorde mina inlägg här i Calais var bekymrad över hur lite rörlighet jag har i min högra stortå. Jag skrattade mest åt det och kände att en liten tå kommer ju inte vara några problem för mig och tänkte inte mer på det. Men nu har jag ont i just högerfoten och det är både i trampdynorna, tre tåleder, hälsenan och fotleden som är stel och gör ont. Man skall självklart inte tänka på det allt för mycket och "måla fan på väggen" innan man fått en diagnos ställd och därför skall jag till vår fysio imorgon. Funderar dock på om jag skall försöka träffa någon ortoped här i Calais och kanske få till en röntgen men vill egentligen inte få någon diagnos då jag inte kan göra något åt det förrän tidigast i juni ändå.. Hm, tål att tänkas på helt enkelt!
Men jag får börja med besöket hos fysion imorgon, hoppas att han kan justera foten och massera de ömma och trötta musklerna och lederna vilket kanske kan göra det bättre för stunden!

Kände att jag ville dela med mig av mina kvällstankar då detta är verkligheten som idrottare och ibland är det inte så lätt att hantera smärtan och besvikelsen som kommer med den. Hoppas dock på positiva besked och bra behandling imorgon så att jag kan komma med roligare inlägg imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback