Lunchdejt nr. 1

I lördags kväll/natt kom vi på den briljanta idéen att den här veckan laga mat till varandra och på sätt slippa laga mat varje dag + att man får trevligt sällskap runt bordet. Det är tre av mina lagkamrater och en av herrspelarna som är med i denna veckas utmaning och idag var det dags för den enda killen i gänget att bekänna färg!

Vi bjöds på förrätt som bestod av en god sallad med ägg och crabsticks för att sedan gå vidare till huvudrätten som var kyckling, pasta och två olika sorters såser till. Till efterrätt hade vi köpt med oss mörk choklad och clementiner och till det serverades kaffe. Det var en perfekt start på veckan och när man kommer från ett tufft benpass på gymet är det ju fantastiskt skönt att slippa ställa sig och laga mat utan bara gå och sätta sig vid ett dukat bord. Thierry hade verkligen jobbat hårt med fin dukning och välsmakande mat och än så länge ligger han ju topp (har ju dock inget att jämföra med ännu, haha)!

På torsdag är det min tur att stå för matlagningen och jag funderar på att göra lasagne vilket både är enkelt och lättlagat. Sen tror jag att jag skippar förrätten och slår till på min smulpaj med äpplen i stället - hoppas det kan bli succé!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback