Grymt pass på gymet!

Då vi bara har tillgång till gymet på fotbollsarenan måndag och tisdag så fick vi idag ta oss ut till vår tränares gym som ligger ca 10 min utanför stan. Där hon bor har de ett gym i källaren av ett kontorskomplex så man känner sig alltid så felklädd när man kommer i sina träningskläder och alla andra går omkring i kostymer och små dräkter. Det var valfritt gym idag så det var bara jag och vår rumänska libero som hade tagit sig dit men vi körde varsitt grymt pass i alla fall!

IMG_2345

Jag körde överkropp idag då benen fick sig en ordentlig omgång i måndags. Jag värmde upp med 30 min cardio (10min cykel, 10min crosstrainer, 10min rodd). Efter det körde jag ett program där det var både bänkpress, ryck (lite ben får man väl ändå köra :P), triceps, axelpress m.m. Avslutade med att döda magmusklerna med olika varianter av planken - finns typ ingen övning som man svettas mer av, haha!

IMG_2346  IMG_2347

Lämnade gymet drygt två timmar senare och kände mig duktigt mör i kroppen så övningarna satt förhoppningsvis där de skulle och träningsvärken lär dyka upp lagom till morgondagens träning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback