Ge efter för känslan

Idag fick jag helt enkelt ge efter för den där känslan som kommer smygande på eftermiddagarna när det börjar mörkna och tröttheten börjar smyga sig på. Som elitidrottare är det inte ofta man får ge efter för den där känslan då det ofta är sena träningar, matcher, resor med mera, och man har ett helt lag som förväntar sig att man skall infinna sig på angiven tid. Så vad är det då för känsla jag pratar om?

Jo, det är den där känslan av att krypa lite längre ner under filten, titta på ett extra avsnitt av din favoritserie på datorn och bara ta det så där extra lugnt. Jag hade planerat för en löprunda ikväll men stormen piskar utanför och mörket slog till fortare än jag hade väntat mig nu när vi ställt om klockan till vintertid. Därför bestämde jag mig för att skjuta på löprundan till en annan kväll i veckan och skall istället snart tappa upp ett bad, hälla upp lite nötter i en skål och sedan sjunka ner i det där varma skumbadet med Pia Sundhages härliga inspirationsbok i handen. Även om ångesten över en missad löprunda först slog till så har jag nu gett den tanken en rak höger och skall istället njuta av ett vart bad denna ruggiga måndagskväll!

large-3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback