Vägen till Calais - Sollentuna VK


I trean på gymn
asiet var det mycket funderingar kring framtiden och vilken klubb man skulle spela i. Jag hade bestämt mig för att stanna i Sverige och till slut föll det sig ganska naturligt att välja Sollentuna VK. Jag flyttade upp till Sollentuna i augusti tillsammans med en lagkompis från volleybollgymnasiet, och även om det var skrämmande att lämna tryggheten kändes det väldigt bra att vara två och att ha en nära vän med sig.

 
Jag spenderade tre år i Sollentuna och under mina tre år där hann jag träffa människor som för alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta. Den största framgången kom under mitt första år: SM-guld! Det var ett lärorikt år med en tuff tränare (Johan Isacsson, nu tränare för herrlandslaget & Lindesberg), duktiga spelare omkring mig och mycket träning. Att få stå där i April med SM-bucklan var otroligt häftigt och det här laget kommer alltid att betyda oerhört mycket för mig.

215058_5221111605_4593_n
 
De kommande två åren blev inte lika framgångsrika rent resultatmässigt för våran del. Vi spelade Grand Prix, men kom på fjärdeplats. Vi tog oss till slutspel där vi första året åkte i semifinalen och andra året i kvartsfinalen. Vi var med och slogs där uppe i toppen men vi nådde aldrig några riktiga framgångar. För min del fick jag ta en större roll, tog plats i startsexan och fick känna på kaptensrollen som vice kapten under mitt sista år. Dock kände jag under mitt tredje år att jag behövde nya utmaningar, möta ännu bättre spelare på träning, ha större konkurrens på träningarna och även få träna mer och tuffare. Det var därför som jag efter tre år sökte mig vidare och därför bytte klubb.
 
2604_61137826605_7703335_n
 
Mina år i Sollentuna var häftiga på många sätt och det var många "första gången" under de åren. Det var första gången jag bodde hemifrån "på riktigt", första gången jag bodde i en storstad, första gången jag hade ett riktigt jobb, första gången jag studerade på universitet m.m. Åren efter gymnasiet är omtumlande och fantastiskt roliga på samma sätt och för er som funderar över framtiden och vad ni ska välja att göra så har jag nog bara ett råd - följ magkänslan och oroa er inte så mycket. Vad ni än väljer så blir det er framtid och ni kan göra vad ni vill med den!
205503_5220446605_3551_n

1584_46388861605_6761_n
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback