Someone’s gonna paint you another sky

   
 
Att trivas med sitt eget sällskap är en egenskap och en kvalité som jag värdesätter otroligt högt, både hos mig själv, människor i min närhet och nya personer jag möter. Det är inte alla som uppskattar tid med sig själv men jag säga att för mig är den där egentiden livsviktig och något jag verkligen prioriterar!
När man har egentid så får man också tiden att tänka och reflektera över saker i livet och det kanske är det som skrämmer vissa människor och kan vara en anledning till varför många personer inte trivs med sitt eget sällskap. Jag skulle ljuga om jag sa att det aldrig dök upp jobbiga och obehagliga tankar i mitt huvud men på något sätt så tar jag mig allt som oftast förbi dem - antingen på egen hand eller med nödvändig input från någon. Idag blev min input återigen en podcast och det blev de två unga tjejerna Linn & Ebba som fick följa med mig på en promenad i kvällssolen. Det som jag fastnade för i dagens podcast var det som Linn sa i slutet: Avdramatisera livet och njut!
Jag tycker inte hon kunde ha mer rätt så jag njöt av en härlig kvällspromenad, goda bananpannkakor och ett nytt avsnitt av "Ensam mamma söker" i kväll - och mitt alldeles egna sällskap :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback