Plus och minus

+ Är att det bara är 4 veckor kvar till jag åker hem på jullov och blir hemma i Sverige i....18 dagar (!!!)!

- Är att det börjar bli fruktansvärt kallt här i Calais nu. Idag när jag körde till gymet klockan 08.20 så blinkade temperaturindikatorn för att varna för ev halka då det bara var +3 grader. Tur att jag har vinterjacka, mössa och vantar redo för kylan!

+ Är att till helgen så åker jag och två av mina fina lagkamrater till Paris. Vi styr söderut direkt efter vår match på lördag för en festkväll i Paris och sedan skall vi spendera söndag/måndag på starbucks, strosa runt på julmarknaderna, turista vid eiffeltornet och massa, massa mer!

- Är att min fotj*vel inte vill bli bättre trots medicin och isande. Jag är så trött på den att jag skulle kunna såga av den här och nu. Är det någon som har lust att byta fot med mig så får ni hemskt gärna skicka ett meddelande!

+ Är att julen är så nära att man med gott samvete kan börja lyssna på julmusik, äta pepparkakor, baka lussebullar och planera julklappsinköpen. Detta är den bästa tiden av vintern, hela decembermånads mysfaktor som är så grymt hög!

- Är att det är så många människor som jag saknar att ha i min närhet och att få dela min vardag med. Så mycket som händer på hemmaplan, stora livsförändringar för vänner och familj som jag bara kan följa på distans. Det är verkligen proffslivets baksida, att vara långt ifrån dem man älskar mest!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback