Otursfågel!?

Idag studsade jag upp i sängen och var redo för att ge mig ut för lite konditionsträning före frukost men när jag drog bort gardinerna från fönstret så möttes jag av - ösregn!! Jag blev sjukt besviken, fixade frukost och lade mig sedan i soffan i några timmar i ren protest.

Träningen idag gick helt okej och jag tror nog vi hade veckans jobbigaste uppvärmning så vi alla svettade oss igenom det två timmar långa träningspasset. Det var fokus på block, upptäckning och lite serv-/servmottagning. Den här veckan har vi haft ett volleybollpass mindre och min kropp känns faktiskt fräschare och mer redo för match än vad den gjorde förra veckan så jag hoppas att det är ett gott tecken inför imorgon!

Eftermiddagen och kvällen har jag spenderat hemma med tv-serier, skype, matlagning och sen hade jag planerat in en kvällspromenad. Jag tror jag hann gå max 200m innan jag trampade snett på den ojämna trottoaren och det gjorde ont som f*n. Jag tog stöd mot ett träd, fällde några tårar både av chock och smärta tror jag och sedan haltade jag hem igen. Lindade foten och isade den och nu känns det helt okej så får hoppas att det håller i sig. Vår tränare kommer få en hjärtattack om jag berättar det här för henne så jag hoppas slippa, haha!
Det är läskigt ändå hur mycket vi kan utsätta våra kroppar för på träning med hopp, riktningsförändringar med mera utan att bli skadade men att gå en kvällspromenad var tydligen för mycket begärt. Jaha, tack för den då!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback