Lördagen som innehöll det mesta!

Som jag skrivit tidigare i veckan så har vår tränare varit nervös, stressad, otålig och allmänt skärrad inför matchen mot Laon. En av våra styrkor som spelare är att hennes känsla inte smittar oss utan vi kan ofta prestera på topp trots hennes hysteriska tillstånd. Matchen igår var inget undantag och vi vann med 3-0 och leder nu vår grupp med 5 poängs marginal till laget som ligger på andra plats. Vi fick en mardrömsstart och låg under i första set men kom ikapp och förbi för att sedan släppa tillbaka dem in i matchen och göra det onödigt nervöst, 28-26 till oss. De resterande två seten var egentligen ingen diskussion kring utan vi spelade bättre och bättre och gav dem aldrig chansen att spela igen. Min egen insats var betydligt bättre än förra veckan men måste jobba ännu mer med mitt block- och försvarsspel, får vara mycket fokus på det i veckan helt enkelt!!

 
Då vi spelar redan klockan 19.00 och har gjort det till en vana att vinna med 3-0 så är klockan inte mer än 20.30 när vi lämnar hallen och vi hinner med så sjukt mycket mer under kvällen/natten. Igår hann vi se vårt herrlag vinna en toppmatch med 3-0, handla, göra oss iordning för fest, förfesta, hänga på en pub och dansa loss till fransk musik på nattklubben här i stan. Jag valde att fira dagens vinst med rosa bubbelvin och chips vilket kändes som en vinnande kombination! Jag hade en otroligt rolig kväll med många olika idrottare som var ute och även om jag var otroligt trött och sliten när jag kom hem framåt morgonen så somnade jag nöjd och glad med lördagen :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback