Kameratips!?

För två år sedan investerade jag i en avancerad kompaktkamera som har följt med mig på många resor och diverse fotograferingar. Under de här två åren har mitt intresse för fotografering vuxit och jag gör mer med bilderna jag tar, så som förstoringar, almanackor med mera. Detta har gjort att jag den senaste tiden har funderat på att införskaffa en systemkamera. Jag har försökt att ta åt mig av olika test, frågat vänner och jag tror jag har fått fram två favoriter (eventuellt en tredje) som ligger i ungefär den prisklass som jag funderar på. Så nu passar jag på att fråga er om ni kanske kan komma med ytterligare förslag, tips eller åsikter kring dessa kameror som jag tittat lite extra på. Kanske har ni någon av kamerorna som jag funderar på eller så kanske ni har en annan som är helt fantastiskt bra och som ni vill rekommendera. I så fall får ni hemskt gärna lämna en kommentar och på sätt hjälpa mig i mitt val av kamera, för innan jul så ska jag nog ha investerat i en systemkamera om jag känner mig själv rätt! Här nedan har vi mina tre favoriter, även i den ordningen jag just nu prioriterar dem i:

Nikon D32009nikon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Canon EOS D600
canon-eos-600d71

Nikon D5200
Nikon-D5200-DSLR-camera

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback