En vanlig men annorlunda måndag

Idag är det en helgdag här i Frankrike på grund av en minnesdag för andra världskriget. Röda dagar och söndagar i det här landet innebär att det mesta är stängt men inte vårt stora köpcenter så där slog jag ihjäl några timmar idag!

Började dagen med ett grymt gympass. Ökade vikten i bänkpres och kände mig förvånansvärt stark i både frivändningarna och i de raka marklyften. Det är ju så härligt att få starta dagen med ett gympass tycker jag, hela dagen blir på något sätt så mycket bättre efter ett lyckas pass på gymet :)
Åkte sedan vidare till köpcentret där jag strosade runt och köpte bland annat årets andra julklapp, äntligen är julklappshandlingen igång! Jag tittade även lite närmare på kamerorna som jag funderat på, fick känna och klämma lite på dem men vet inte om jag blev så mycket klokare, så jag får nog klura lite till. Avslutade med en storhandling i den rörigaste butiken i stan, förstår inte varför jag alltid hamnar där minst en gång varje vecka. Antagligen för att de har massa bra matvaror, en grymt frukt- och gröntavdelning och det ligger i köpcentret. Men utöver det är den inte mycket att hänga i julgranen.

Just nu ligger mina lussebullar och jäser för andra gången och snart ska de in i ugnen. Sen klockan 18.00 blir det fika här hemma hos mig då Mischa och Ivana kommer förbi - mysfaktorn är hög här i Calais idag!

 

Saknar julmyset och sällskapet i Vannes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback