Sista matchen spelad...

Det är väldigt mycket "det här var sista..." nu för tiden och det är väl med blandade känslor som vi alla tar oss igenom det. För jag tror jag pratar för många idrottare när jag säger att i slutet av en säsong är tålamodet inte på topp, motivationen brister lite och kroppen gör lite extra ont efter en lång och slitsam säsong. Samtidigt som man kämpar med de känslorna så slits man också mellan nostalgi, uppskattning och minnen som har skapats under en säsong tillsammans med lagkamrater, tränare, supportrar och alla andra som är involverade i en lång säsong. Därför var det så klart lite blandade känslor under gårdagen men på något sätt så är man så fokuserad på matchen som ska spelas att man glömmer bort allt som dagen innebär och tur är väl det, annars hade det nog kunnat bli väldigt känslosamt!

Matchen som vi spelade var mot laget som ligger 8:a i serien och som pressade oss till en lång och jämn femsetare innan jul så vi var väldigt fokuserade på vår uppgift och enade om att vi inte skulle ge dem något gratis. Vi gick in och körde över dem i de två första seten men sen kom 10 min pausen, tillsammans med en hel del byten och vips så hade de vunnit tredje set och ledde fjärde set med 11-3. Det såg ganska mörkt ut där ett tag men på något magiskt sätt så lyckades tjejerna på plan vända och vi vann med 29-27!!!! Det är ju fruktansvärt att stå på bänken och se en sån spännande avslutning, vi var nog mer nervösa än de som faktiskt stod på plan, haha... Jag spelade de två första seten och kände att jag gjorde en bra insats i säsongens sista match :)

Efter matchen blev det segerdans, signa ett gäng med affischer till massa barn och ungdomar som hade kommit till matchen. Alltid roligt att få göra det!
Blev även champagnefest i duschen med tillhörande sång, dans och tal. Lyckades lura in vår tränare i duschen också så han fick sig en härlig dusch av oss, haha... 
Kvällen började sen med öl och chips tillsammans med sponsorer, hejja på vårt B-lag som vann sin match, middag tillsammans med motståndarna och lite mer sång, champagne och dans så klart ;)

Efter ett kort stopp på hemmaplan för lite förfestande så drog vi till nattklubben där vi lyckades få en kille utslängd under våra 5 första minuter där, tappade bort Vendy´s bil på parkeringen och gled förbi kön som de VIP-gästerna vi är i den här lilla staden, haha.. Blev några bra timmar där inne innan jag tog mig hemåt tillsammans med våra tjeckiskor!

Sammanfattningen av den kvällen är helt klart att här i Frankrike så vet man hur man firar ordentligt!! Här firar man inte bara de som vinner serien utan man hittar anledningar till att fira och jag måste säga att vi hade en hel del bra anledningar till att fira igår: Vinst i säsongens sista match, en säkrad fjärdeplats i DEF som är klubbens bästa placering genom tiderna, finalplats i Coupe de France (de kallar oss vice mästare vilket känns bra ;P) och lägg där till två segrar i derbyn mot Quimper, bra resultat mot topplagen och ett helt gäng med segrar under säsongs gång så måste jag helt klart säga att vi får vara nöjda :) Nästa år är målet för Vannes VB att ta steget upp till Pro A och jag tror helt klart det kan gå vägen!!

Före matchen!

 
 




Efter matchen!









 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback