Är det verkligen 23:e oktober?

Den frågan ställde jag mig i morse när jag öppnade fönstret och insåg att solen sken och att det kändes ganska varmt ute trots att klockan inte var så mycket.
Jag snörade på mig löparskorna, satte i hörlurarna med sommarpratarna och gav mig ut på min morgonpromenad längs med vattnet. En fantastisk start på dagen och det skulle bara bli bättre.. 
Morgonträningen gick bra och när vi körde hem så visade termometern på 20 grader och solen sken fortfarande så jag slängde i mig lite lunch, packade väskan och promenerade ner till hamnen. Satt där i knappt 2 timmar och pluggade franska, drack kaffe och solade :) Tror aldrig jag har suttit i t-shirt och solat i slutet av oktober tidigare!! Franskan gick riktigt bra och jag var nöjd över att kunna använda verbet Avoir (att ha), svara på frågor, kunna namnge kroppsdelar och skriva siffrornas namn med bokstäver,.. Dock skulle min nyvunna glädje över att faktiskt förstå språket bytas ut ganska snabbt.. 
Kom till kvällsträningen och min tränare samlade laget, tog fram sin ipad och visade upp ett citat där.. det enda jag förstod var att han pratade om hönor och grisar och jag blev lite misstänksam. Men citatet menade att om man tittar på maträtten ägg & bacon så har hönan bara gjort ett litet jobb genom att värpa ägget medan grisen har fått sätta livet till och han ville att vi skulle slita så hårt så vi kände oss som grisen i den maträtten i slutet av träningen, hahaha... det var en hård men rolig träning med högt tempo och mycket anfall med fortsatt fokus på olika kombinationer - mycket skoj!!!
Efter träningen när jag var ganska mör i huvudet så kommer tränaren med nästa språkutmaning. Han delar ut ett formulär med 65 påståenden som vi skall svara på från en skala från 0-4. Alla orden var på franska och det var bara att först få dem översatta och sen försöka svara på dem... hur svarar man på frågan om man känt sig kriminell den senaste veckan!? Språket har helt klart sina brister.... :P
Avslutade kvällen med ägg och vita bönor, en skypedejt med mamma och en kopp varm choklad :)

Imorgon är vi lediga och då är et tidig uppstigning för besök på marknaden, en cykeltur till Emmaus och ett besök i vår stora mataffär = underbar dag som väntar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback