Irland 1/6-6/6-2012

Var ska man egentligen börja den här berättelsen och hur mycket finns det inte att skriva liksom!?!?

Men jag kan väl börja med att jag kunde inte sluta le när jag hade landat på Dublin airport. Alla pratade så sjukt roligt, var galet trevliga och sjukligt hjälpsamma - kändes helt enkelt som jag hade hamnat i ett trevligt land :) Satte mig på en buss som gick mot Galway, hoppade av i en liten idyllisk irländsk by och kände mig som att jag var mitt i en romantisk komedi. Tyvärr dök inte den där sjukligt snygga killen upp och visade sin manlighet genom att hjälpa en vilsen turist ;P Dock dök Siri upp med sin snygga bil och det var helt klart bättre upp!!! Vi som var "lediga" under fredagen fick rädda situationen med uppstallningarna då Dot hade klantat sig - suck! Vi hade dock sjukt roligt där vi sprang runt med klisterlappar, stallistor, markeringspennor och försökte hjälpa folk som hamnat fel. Inte den lättaste uppgiften men vi log och skrattade hela tiden så jag tror nog folk uppskattade oss :D

Lördag-Måndag var det tävling och vi byggde banor, "picking up poles", skvallrade om ryttarna, såg några läskiga avramlingar, åt snickers, dansade för att hålla oss varma i ösregnet, minglade med "The Swede", använde våra grymt snygga gummistövlar m.m. På kvällarna hängde vi i ridhuspuben och drack öl, minglade, dansade i ridhuset, tog roliga kort och gick sedan och lade oss på tok för sent för att orka gå upp vid 7-snåret dagen efter... Tävlingshelgen avslutades med att drömhästen vann 1.50 Grand Prix och red ärevarv till "Simply the best"...gåshud!

Efter en hel helg med snygga tävlingshästar och roligt folk så blev jag inspirerad och fick rida två helt olika hästar på tisdagen. Ville ta med mig en dem hem, synd att man bara får ha 10kg i handbagage, hade det inte varit för det så hade Spec flyttat med hem :) Blev även erbjuden jobb på den gröna ön men fick vackert berätta att jag hade ett liv hemma i Sverige men jag lovade att komma tillbaka 2 veckor över nästa års Junitävlingar - längtar redan!!! Det där landet är helt enkelt beroendeframkallande och jag saknar det mer och mer för varje dag som går.. men bara ett år kvar nu <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback